Správné vážení

19. března 2013 v 17:34 | Pocahontas |  Já a můj deniček
Vážení při hubnutí bývá bohužel pro většinu lidí spíše deprimující. Také není nic výjimečného, ​​že mnoho lidí vzdává hubnutí jen proto, že nezvládne příliš častý pohled na váhu. Často to souvisí s nesprávným vážením. Pokud jste se rozhodli zhubnout a zbavit se tak přebytečných kilogramů, musíte tomu dát dostatek času. Pokud chcete zhubnout až příliš rychle, většinou se na váhu stavíte až příliš často a to má za následek znechucení při pohledu na neměnící se hmotnost a rezignaci na hubnutí, případně se pustíte do hladovění, což bude mít při hubnutí jen dočasný efekt a brzy váha opět stoupne, často i nad původní hranici.


Při hubnutí já váha důležitá pouze ke zjištění toho, zda jsme udělali ty správné změny, abychom se úspěšně zbavili přebytečných kilogramů. Proto stačí, pokud se budete vážit jeden krát týdně. Vaše hmotnost je velmi proměnlivé číslo. Je totiž rozdíl zda se vážíte ráno nebo večer, zda se vážíte na lačno nebo najedení, nahý nebo oblečený. Při vážení je tedy důležité dodržovat vždy stejné podmínky. Važte se proto vždy ráno nalačno, nahý a po provedení ranní potřeby. Tak získáte číslo, které má největší vypovídací schopnost. Vaši hmotnost si nezapomeňte zapisovat, abyste získali celkový přehled o úspěšnosti hubnutí. Dokážete si zapamatovat, kolik jste vážili před týdnem, ale určitě si nepamatujete, kolik jste vážili před měsícem. Také dbejte na to, abyste se vždy vážili na stejné váze. Různé váhy mají různé odchylky. Pokud nemáte možnost se odvážit na své váze, raději se nevažte vůbec.
Pokud při hubnutí i cvičíte, úbytek váhy může být o něco pomalejší. Souvisí to s tím, že při cvičení se Vám tuk začíná nahrazovat svalovou hmotou, která je těžší než tuk. Budete na oblečení cítit, že hubnete, ale ručička váhy se nemusí pohnout. Proto se jednou týdně kromě vážení i měřte po obvodech. Tak zjistíte, že hubnete i přesto, že váha ukazuje stále stejné číslo. Mimochodem vytváření svalové hmoty a současné odbourávání tuků je nejlepším způsobem jako se natrvalo zbavit přebytečných kilogramů.
Nezapomínejte, že úspěšnost hubnutí závisí zejména na Vaší psychiky. Proto se vyvarujte činnostem, které Vás zbytečně při hubnutí deprimují. Může mezi ně patřit i zbytečně časté vážení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kristl Kristl | Web | 19. března 2013 v 18:09 | Reagovat

Zajimávé informace :).

2 Nii Nii | Web | 19. března 2013 v 19:10 | Reagovat

Ano, ano, ano!!! Naprostý souhlas! :) vím, že to tak je a snažím se na to pořád upozorňovat, ale někdo to prostě nepochopí.. :D ;) super článek ;)

3 lsza lsza | E-mail | Web | 19. března 2013 v 19:21 | Reagovat

Nezáleží jen na naplnění střev jídlem a vodou, klidně se můžeš vážit ráno v 7:00, vyčůraná, nalačno a stejně se ti váha může  každý den o 2 kila lišit. Tělo je totiž (neustále) živý organismus, všechny vnitřnosti pracují a celé vnitřní prostředí se mění, tělo není nic stálého. Navíc, i když nejsi zrovna napitá, tělo může zadržovat vodu z předešlého dne a noci....
PS: Recept na zaručenou dietu: pořádně se vykakat:D

4 Mrs.Moustache Mrs.Moustache | Web | 19. března 2013 v 19:42 | Reagovat

Souhlas,největší blbost je se zvážit ráno na lačno a pak večer po večeři...deprimující,taky jsem to dělala...největší HOVADINA!!!  :D já teďka jsem strašně spokojená s KickBoxem od Jill :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama